Middel 7xhdpiMiddel 9xhdpiMiddel 7xhdpiMiddel 7xhdpi
  • wie
  • wat
    • Videoproductie
    • Online marketing training
    • SEO rapportage
    • Online marketing dashboard
  • waar
  • wanneer

In 6 stappen betere blogs schrijven

  • Home
  • Online marketing tips
  • In 6 stappen betere blogs schrijven
5 tips om beter gevonden te worden met uw website.
31 oktober 2019
Published by Youandi de Blooy on 31 oktober 2019
Categories
  • Online marketing tips
Tags
  • blogs
  • seo

Google en andere zoekmachines hebben als doel om de beste informatie te geven aan hun gebruikers. Het is daarom belangrijk dat de inhoud van een blog perfect overeenkomt met wat een gebruiker zoekt. Hoe beter de blog aansluit bij de intentie van de gebruiker hoe hoger de blog getoond wordt in zoekresultaten. 

1. Verzin een onderwerp.

Kies een goed onderwerp om over te schrijven. Educatie is het hoofddoel. Schrijf dus over de branche en niet over het bedrijf. Begin bij de basis van de branche waar je in zit en duik in de diepte op aanverwante onderwerpen. Voorgaande blogberichten bieden ook inspiratie om op voort te borduren. Beantwoord de vragen die zoekers hebben. Verplaats je in hun schoenen:

  • Wat zoeken ze?
  • Wat weten ze er al over?
  • Wat spreekt hen aan?

Moeite met vinden van een onderwerp? Vraag jezelf of collega’s het volgende:

  • Wat zijn de meest gestelde vragen die u hoort?
  • Waar hebben onze prospects en klanten hulp bij nodig?
  • Wat wilt u dat mensen weten over onze branche?
  • Waar hebben branche bloggers, sociale media en zelfs onze concurrenten het over?

2. Stel alle trefwoorden samen waarop een blog zich richt.

Verzamel alle termen die relevant zijn voor een blog. Ze moeten allemaal dezelfde intentie delen. Verzamel deze woorden binnen de organisatie via klanten en relaties. Per blog maak je een lijst met de belangrijkste onderwerpen. Vergeet ook niet de gerelateerde onderwerpen op te nemen. Er zijn ook verschillende tools beschikbaar om de zoektermen op te zoeken van concurrenten. 

3. Creëer een longtail-zoekwoord.

Een longtail zoekwoord bestaat uit 3 of meer woorden en bevat een zeer specifieke vraag. De longtail bevat ook altijd een belangrijk algemeen zoekwoord van 1 of 2 woorden. Per blog creëer je 1 longtail-zoekwoord.

4. Creëer een werktitel aan de hand van het longtail-zoekwoord

Titels zijn erg belangrijk voor SEO en het verleiden tot klikken. Maak 5 tot 10 werktitels van je longtail. Overleg met collega’s over de titels. Een goede titel beantwoord de volgende vragen:

  • Wat gaat de lezer uit je blogpost halen?
  • Welke informatie wordt behandeld?
  • Welk formaat gaat de blogpost aannemen?

5. Schrijf eerst de teksten en vul dit aan met belangrijke termen. 

Schrijf de teksten voor bezoekers die het lezen en niet voor zoekmachines. Voeg aan die teksten vervolgens de belangrijke zoektermen, verwante termen, zinnen, topconcepten en onderwerpen toe. Je kunt de zoektermen in je achterhoofd houden tijdens het schrijven, maar forceer geen kromme zinnen om een bepaalde term erin te krijgen.  Belangrijkste elementen om zoektermen in op te nemen:

  • Content
  • Koppen (h1, h2, etc.)

6. Maak een goede metabeschrijving 

De metabeschrijving is een samenvatting van het blogbericht en helpt zoekmachines de inhoud te bepalen. Voeg 1 of 2 belangrijke zoekwoorden toe en moet 150-300 tekens lang zijn.

Contact
Share
0
Youandi de Blooy
Youandi de Blooy
Ondernemers helpen van hun website een verkoop machine te maken is wat ik doe. Met trainingen zodat het team zelf aan de slag kan en je geen mensen of bureaus hoeft in te huren. Mijn hart ligt bij het geven van online marketing trainingen, maar losse opdrachten binnen mijn kennisgebied pak ik ook graag aan.

Related posts

31 oktober 2019

5 tips om beter gevonden te worden met uw website.


Read more
14 februari 2017

3 redenen om uw website beter te beveiligen.


Read more
19 mei 2014

Nieuwsberichten


Read more

Comments are closed.


Ik breng uw team weer helemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing met op maat gemaakte incompany trainingen. Website optimalisatie, contentbeheer, Google Analytics en social media passeren de revue.


Vragen?


0174 76 82 82

hallo(‍@‍)wouwouw.nl


Contact


Warmoezenierstraat 5
2671 ZP Naaldwijk, Westland
Nederland


Afspraak maken
Online marketing afspraak

Plan direct een afspraak in


Wanneer kan jij? Wanneer kan ik? Plan hier zelf een afspraak in wanneer het jou uitkomt.

 

Pagina’s

  • Online marketing trainer
  • Online marketing training
  • Online marketing tips
  • Contact
  • Afspraak maken
  • Algemene voorwaarden

Zoeken

© 2019 WouWouW online marketing trainingen. Alle rechten voorbehouden. Algemene voorwaarden. Privacybeleid.